Ogólne warunki handlowe

Ogólne warunki handlowe

Sklep internetowy www.retroznaki.pl

I. Identyfikacja sprzedawcy

1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „OWU”) regulują stosunki prawne pomiędzy Spółką

Nazwa firmy: CAB Design s.r.o.
Siedziba: Levočská Dolina 20A/3388, Levoča 054 01, Slovensko

Zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Miejskiego w Koszycach, Wydział Sro, numer wpisu 49105 /V

ID: 53099222

VAT: 2121266323

Numer VAT: SK2121266323

EuroFio banka, as: 2202041686 / 8330
IBAN / SWIFT: SK50 8330 0000 0022 0204 1686 / FIOZSKBAXXX

PL -

IBAN / SWIFT: GB95 TRWI 2314 7032 8029 21 / TRWIGB2L

Sprzedający jest płatnikiem podatku od towarów i usług

(dalej także „Sprzedawca” lub „Sprzedawca”) oraz każda osoba będąca Kupującym produktów oferowanych przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sprzedawcy, a która występuje jako konsument w rozumieniu innych postanowień niniejszych Ogólnych Warunków oraz właściwych przepisów prawa zdefiniowanie konsumenta w ramach obowiązującego ustawodawstwa Republiki Słowackiej, w szczególności ustaw: Ustawa nr. 108/2024 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami, ustawa nr. 40/1964 Sb. Kodeks Cywilny z późn. zm.

1.2. Kontakt e-mailowy i telefoniczny dla Sprzedającego to:

E-mail: info@retrocedule.sk

Tel. nr: +421904424400

1.3. Adres do składania reklamacji i odstąpienia od umów to:

CAB Design s.r.o., Levočská Dolina 20A/3388, Levoča 054 01, Republika Słowacka

II. Definicja terminów

2.1 Na potrzeby niniejszych ogólnych warunków Sprzedawca zgodnie z ustawą nr. nr 108/2024 Dz. z późn. zm. stwierdza i definiuje następujące pojęcia:

2.2. Umowa zawarta na odległość to umowa pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, zawarta wyłącznie przy wykorzystaniu jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności Sprzedawcy i Konsumenta, w szczególności z wykorzystaniem interfejsu internetowego, poczta elektroniczna, telefon, fax, lista mailingowa lub katalog ofert

2.3. Sprzedawca (zwany dalej „Sprzedawcą”) to osoba, która w związku z umową konsumencką, obowiązkiem z niej wynikającym lub w ramach praktyki gospodarczej działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub zawodu, w tym za pośrednictwem innej osoby który działa w jego imieniu lub na jej rachunek.

2.4. Konsumentem jest osoba fizyczna, która w związku z umową konsumencką, obowiązkiem z niej wynikającym lub wynikającym z praktyki gospodarczej nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej lub zawodu.

2.5. Umową konsumencką jest każda umowa, niezależnie od formy prawnej, zawarta przez przedsiębiorcę z konsumentem.

2.6. Koncepcja sklepu internetowego jest tożsama z koncepcją Sklepu elektronicznego i koncepcją strony internetowej.

2.7. Kupującym jest każda osoba (osoba fizyczna lub prawna), która wysłała zamówienie głównie za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy lub za pomocą innych środków porozumiewania się na odległość.

2.8. Trwały nośnik oznacza środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych do konsumenta lub przedsiębiorcy przez czas odpowiadający celowi, któremu te informacje służą oraz w sposób umożliwiający ich odtworzenie i wykorzystanie w niezmienionej postaci w przyszłości, w szczególności dokumentu, poczty elektronicznej, klucza USB, płyty CD, DVD, karty pamięci oraz dysku twardego komputera.

2.9. Produktem są głównie towary, usługi i treści cyfrowe.

2.10 Usługa to przede wszystkim wszelkie działania lub świadczenia oferowane lub świadczone konsumentowi.

2.11. Towarem jest każda rzecz ruchoma.

III. Podstawowe postanowienia

3.1 Niniejsze Ogólne Warunki regulują stosunki prawne pomiędzy Kupującymi będącymi konsumentami, a Sprzedawcą.

3.2. Przepisy ustawy nr. 513/1991 Zb. Kodeks Handlowy ze zmianami.

IV. Zamówienie produktu – zawarcie umowy kupna

4.1. Propozycją zawarcia umowy kupna przez Kupującego jest przesłanie zamówienia na produkt przez Kupującego głównie za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy lub innego środka komunikacji na odległość.

4.2. Zawarcie umowy kupna pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą następuje z chwilą doręczenia Kupującemu potwierdzenia otrzymania zamówienia, które zostało utworzone przez Kupującego zgodnie z pkt. 4.1. niniejszych OWS przez Sprzedawcę (w formie elektronicznej na adres e-mail Kupującego, który został wybrany przez Kupującego w procesie tworzenia zamówienia).

V. Czas trwania umowy kupna

5.1 Umowa kupna zawierana jest na czas określony i wygasa w szczególności po wypełnieniu wszystkich zobowiązań Sprzedającego i Kupującego. W szczególności dostarczając i płacąc za produkty zgodnie z zawartą umową zakupu. Niniejsze postanowienie nie ma wpływu na uprawnienia Kupującego w zakresie odpowiedzialności prawnej za wady produktu po stronie Sprzedawcy.

VI. Informacje o cenie zakupu dotyczące ceny zakupu

6.1. Cena produktów zamawianych za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy (zwana dalej „ ceną zakupu ”) podana jest odrębnie dla każdego produktu i obowiązuje w chwili złożenia zamówienia przez Kupującego.

6.2 Cena zakupu produktów podana na stronie internetowej Sprzedawcy to łączna cena produktów wraz ze wszystkimi podatkami, która jest wyraźnie podana na stronie internetowej Sprzedającego.

VII. Dostawa produktów

7.1. W przypadku, gdy Kupujący jako formę płatności za zamówienie wybrał płatność za pobraniem. Sprzedawca ma obowiązek zrealizować zamówienie i dostarczyć produkty Kupującemu nie później niż w terminie 90 dni od dnia zawarcia umowy kupna zgodnie z pkt. 4.2. i tak dalej niniejszych OW.

7.1.1. W przypadku wyboru przez Kupującego formy płatności za zamówienie innej niż płatność za pobraniem, Sprzedający zobowiązany jest zrealizować zamówienie i dostarczyć Kupującemu produkty nie później niż w terminie 90 dni od dnia zawarcia umowy. umowy kupna zgodnie z punktem 4.2. i tak dalej niniejszych OWU i zapłatę całkowitej ceny zamówienia na rzecz Sprzedawcy. W przypadku spełnienia obu warunków wymienionych w pkt. 7.1.1. niniejszych OWU (tj. jeżeli doszło do zawarcia umowy kupna i całkowitej ceny zamówienia uiszczonej Sprzedającemu ), Sprzedający ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkty nie później niż w terminie 90 dni od dnia spełnienia obu tych warunków.

Zwykły termin wysyłki produktów znajdujących się w magazynie wynosi 1 dzień roboczy od dnia zawarcia umowy kupna lub 1 dzień roboczy od dnia zapłaty Sprzedawcy całkowitej ceny zamówienia.

VIII. Przeniesienie własności

8.1. Własność rzeczy sprzedanej oraz ryzyko przypadkowego uszkodzenia, przypadkowego pogorszenia się i utraty rzeczy przechodzi na Kupującego z chwilą wydania rzeczy.

IX. Metody płatności

9.1. Za produkty na Stronie Sprzedawcy można płacić w następujący sposób: 

9.1.1. Płatność on-line poprzez bramkę płatniczą STRIPE – cena 0 EUR 

X Wysyłka - sposoby transportu produktów i cena za ich transport 

10.1 Cena zakupu produktów nie obejmuje kosztów transportu ani innych kosztów związanych z dostawą produktów

10.2. Metody wysyłki i cena wysyłki zamówionych produktów:

10.2.1. Formy transportu:

10.2.1.1 Sprzedawca informuje Kupującego o formach transportu, jakie Kupujący może wybrać na stronie internetowej Sprzedającego https://www.retroznaki.pl/opcje-transportu

10.2.2. Ceny za transport:

10.2.2.1 Sprzedawca informuje Kupującego o cenach poszczególnych form transportu na stronie internetowej Sprzedawcy https://www.retroznaki.pl/opcje-transportu

XI. Odstąpienie Kupującego od umowy kupna bez podania przyczyny

11.1. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa nawet bez podania przyczyny w terminie określonym w art. XII punkt. 12.1 do 12.3 niniejszych OW, z wyjątkiem umowy, której przedmiotem jest:

11.2. Świadczenie usługi, jeżeli usługa została wykonana w pełni i rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został o tym należycie poinformowany, wyrażając swoje zgody traci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia w całości usługi, jeżeli zgodnie z umową Konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny,

11.3. Dostawa lub dostarczenie produktu, którego cena zależy od zmian cen na rynku finansowym, na które sprzedawca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,

11.4. Dostawa towaru wyprodukowanego według specyfikacji konsumenta lub towaru wykonanego na wymiar,

11.5. Dostawa towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu,

11.6. Dostawa towaru w opakowaniu ochronnym, który nie podlega zwrotowi ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,

11.7. Dostawa towarów, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter mogą zostać nierozłącznie zmieszane z innymi towarami,

11.8. Dostawa napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, przy czym ich dostawa może nastąpić nie wcześniej niż 30 dni później, a ich cena uzależniona jest od zmian cen na rynku, które kupiec nie może mieć wpływu,

11.9.Dokonywania w czasie wizyty u Konsumenta pilnych napraw lub konserwacji, o które Konsument wyraźnie zwrócił się do Sprzedawcy; nie dotyczy to umowy, której przedmiotem jest świadczenie innej usługi niż naprawa lub konserwacja oraz umowy, której przedmiotem jest dostawa rzeczy innej niż część zamienna niezbędna do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy zostały zawarte podczas wizyty przedsiębiorcy u konsumenta, a konsument kupił te towary lub nie zamówił wcześniej usług,

11.10.Dostawa nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w opakowaniu ochronnym, które uległo uszkodzeniu po dostawie,

11.11. Dostarczanie czasopism jako uzupełnienie ich dostarczania na podstawie umowy o prenumeratę,

11.12. Towar zakupiony na aukcji publicznej,

11.13. Świadczenie usług noclegowych w innym celu niż zakwaterowanie, przewóz rzeczy, wynajem samochodów, świadczenie usług gastronomicznych lub świadczenie usług związanych z rekreacją, jeżeli zgodnie z umową przedsiębiorca ma świadczyć te usługi w ściśle ustalonym terminie terminie lub w ściśle ustalonym terminie,

11.14. Dostarczanie treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w inny sposób niż na nośniku materialnym, jeżeli dostarczanie treści cyfrowych rozpoczęło się, a Konsument wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy terminie oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając zgodę traci prawo odstąpienia od umowy poprzez rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych, a sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie na podstawie § 17 ust. 12 liter b) lub ust. 13 liter b) Ustawa nr. 108/2024 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie niektórych przepisów ze zmianami, jeżeli konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny zgodnie z umową.

XII. Realizacja prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy

12.1 Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa do dnia

a) 14 dni od dnia

przyjęcie towaru przez Konsumenta zgodnie z pkt. 12.4.

zawarcie umowy, której przedmiotem jest świadczenie usługi,

zawarcie umowy na dostarczanie wody, która nie jest przeznaczona do sprzedaży w ograniczonej objętości lub w określonej ilości oraz umowy na dostarczanie i odbiór ciepła,

zawarcie umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które sprzedawca dostarcza w inny sposób niż na nośniku fizycznym,

b) 30 dni od dnia zawarcia umowy w przypadku niezamówionej wizyty lub w związku z nią, na imprezie sprzedażowej lub w związku z nią.

12.2. Jeżeli przedsiębiorca udzielił konsumentowi szczególnej informacji dotyczącej pouczenia o prawie odstąpienia od umowy w przypadku umowy zawartej na odległość i umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy dopiero później, nie później jednak niż w terminie 12 dni. miesięcy od rozpoczęcia biegu terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 12.1., konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość albo od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa do dnia

a) 14 dni od dnia, w którym sprzedawca dodatkowo dopełnił obowiązku informacyjnego, jeżeli jest to upływ terminu zgodnie z pkt. 12 ust. 1 lit. a) lub

b) 30 dni od dnia, w którym Sprzedawca dodatkowo dopełnił obowiązku informacyjnego, jeżeli jest to upływ terminu zgodnie z ust. 12 ust. 1 lit. B).

12.3. Jeżeli przedsiębiorca nie przekazał konsumentowi szczegółowych informacji dotyczących prawa konsumenta do odstąpienia od umowy w przypadku umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, choćby zgodnie z pkt 12.2, konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy w terminie 12 miesięcy od upływu terminu, o którym mowa w ust. 12.1.

12.4. Towar uważa się za odebrany przez Konsumenta z chwilą przejęcia przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, z wyjątkiem przewoźnika, wszystkich części zamówionego towaru, albo jeżeli

a) towary zamówione przez Konsumenta w jednym zamówieniu dostarczane są oddzielnie, z chwilą przejęcia towaru dostarczonego jako ostatni,

b) dostarcza towar składający się z kilku części lub sztuk, z chwilą przejęcia ostatniej części lub ostatniej sztuki,

c) dostarcza towar wielokrotnie przez określony czas, z chwilą przejęcia pierwszego towaru.

12.5 Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest dostawa towaru jeszcze przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

12.6. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy w formie pisemnej lub utrwalonej na innym trwałym nośniku, a jeżeli umowa została zawarta ustnie – także do skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy wystarczy jednoznaczne oświadczenie, w którym wyraża on wolę Konsumenta odstąpienia od umowy (zwane dalej „oświadczeniem o odstąpieniu od umowy”). odstąpienie od umowy”). Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy.

12.7. Termin do odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 12.1. do 12.3. uważa się za zachowane, jeżeli Konsument wyśle ​​przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie później niż w ostatnim dniu terminu.

12.8. Konsument może odstąpić od umowy tylko w odniesieniu do określonego produktu lub produktów, jeżeli przedsiębiorca dostarczył lub dostarczył kilka produktów na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy.

12.9. Na Konsumencie spoczywa ciężar dowodu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy.

XIII. Prawa i obowiązki konsumenta po odstąpieniu od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy

13.1. Konsument ma obowiązek w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy zgodnie z pkt. 12.1 odesłać towar lub przekazać go przedsiębiorcy. lub osobie wyznaczonej przez przedsiębiorcę do odbioru towaru; nie dotyczy to sytuacji, gdy przedsiębiorca proponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem wyznaczonej przez niego osoby. Termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uważa się za zachowany, jeżeli Konsument wyśle ​​towar przedsiębiorcy nie później niż ostatniego dnia terminu.

13.2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy zgodnie z pkt. 12.1. konsument ponosi jedynie koszty zwrotu towaru sprzedawcy lub osobie wyznaczonej przez sprzedawcę do odbioru towaru; nie dotyczy to sytuacji, gdy przedsiębiorca zgodził się ponieść koszty samodzielnie albo przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku informacyjnego, tj. nie przekazał konsumentowi konkretnej informacji dotyczącej pouczenia o prawie odstąpienia od umowy, jakie przysługuje konsumentowi w w przypadku umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy

13.3. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru powstałe w wyniku obchodzenia się z towarem wykraczającego poza zakres konieczny do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności towaru; nie dotyczy to sytuacji, gdy przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku informacyjnego zgodnie z § 15 ust. 1 litera f) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany niektórych ustaw z późniejszymi zmianami.

13.4. Konsument ma obowiązek zapłacić Sprzedawcy cenę za faktycznie spełnione świadczenie do dnia doręczenia mu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeżeli zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr. 108/2024 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych przepisów prawa ze zmianami, odstępuje od umowy zawartej na odległość albo od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest świadczenie usługi, dostarczania wody będącej nie na sprzedaż w ograniczonej objętości lub w określonej ilości, lub dostawę ciepła, a przed rozpoczęciem świadczenia udzieliła wyraźnej zgody zgodnie z § 17 ust. 10 liter c) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany niektórych ustaw z późniejszymi zmianami. Cena za faktycznie wykonane świadczenie jest obliczana proporcjonalnie do całkowitej ceny uzgodnionej w umowie. Cenę za faktycznie spełnione świadczenie oblicza się w oparciu o cenę rynkową spełnionego świadczenia, jeżeli łączna cena uzgodniona w umowie jest zawyżona.

13.5. Możliwość skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy zgodnie z 11.1. nie powstają poza zobowiązaniami określonymi w pkt. 13.1., 13.3. do 13,5. oraz obowiązek poniesienia dodatkowych kosztów zgodnie z pkt. 14.3. żadnych dodatkowych obowiązków i kosztów.

XIV. Prawa i obowiązki przedsiębiorcy po odstąpieniu przez konsumenta od umowy zawartej na odległość oraz od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy

14.1 Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić konsumentowi wszystkie płatności otrzymane od niego na podstawie lub w związku z umową zawartą na odległość, umową zawartą poza lokalem przedsiębiorcy lub umową dodatkową, łącznie z kosztami transportu, w terminie 14 dni od dnia termin doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, koszty dostawy, opłaty pocztowe oraz inne koszty i opłaty.

14.2. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane płatności zgodnie z pkt. 14.1. w zakresie odpowiadającym odstąpieniu od umowy, jeżeli Konsument nie odstąpił od całej umowy zawartej na odległość albo od całej umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy. Sprzedawca nie może obciążać konsumenta dodatkowymi kosztami wysyłki, dostawy, opłat pocztowych ani innymi kosztami i opłatami.

14.3 Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli konsument wyraźnie wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę. Koszty dodatkowe oznaczają różnicę pomiędzy kosztem dostawy wybranej przez Konsumenta, a kosztem najtańszej powszechnej metody dostawy oferowanej przez przedsiębiorcę.

14.4. Przedsiębiorca nie ma obowiązku zwrotu konsumentowi płatności zgodnie z pkt. 14.1 w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest dostawa towaru. przed dostarczeniem mu towaru albo do czasu, gdy konsument udowodni, że towar został odesłany przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca zaproponuje, że odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem wyznaczonej przez niego osoby.

14.5. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi dokonane płatności zgodnie z pkt. 14.1. w ten sam sposób, w jaki konsument użył do zapłaty; nie wpływa to na prawo przedsiębiorcy do ustalenia z konsumentem innego sposobu płatności, jeżeli w związku z dokonaniem płatności Konsument nie zostanie obciążony żadnymi opłatami.

14.6. Sprzedawca ma obowiązek zorganizować odbiór towaru na własny koszt w terminie określonym w ust. 14.1., jeżeli na podstawie umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy towar został dostarczony do domu konsumenta w momencie jego dostarczenia. zawarcia umowy i ze względu na charakter towaru nie ma możliwości odesłania towaru do Sprzedawcy drogą pocztową.

14.7. Jednostronne potrącanie roszczeń handlowych i konsumenckich wynikających z odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 11.1 jest zabronione.

14.8. Sprzedawca nie może żądać od Konsumenta zapłaty kosztów

a) świadczenie usługi, dostarczanie wody nieprzeznaczonej do sprzedaży w ograniczonej objętości lub w określonej ilości albo dostarczanie ciepła w okresie do odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 12.1. do 12.3. niezależnie od zakresu spełnionego świadczenia, jeżeli:

sprzedawca nie udzielił konsumentowi informacji zgodnie z § 15 ust. 1 litera f) lub litera h) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany niektórych ustaw ze zmianami, lub

konsument nie udzielił przedsiębiorcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi lub dostarczania wody lub ciepła zgodnie z § 17 ust. 10 liter c) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych ustaw ze zmianami,

b) pełne lub częściowe dostarczenie treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w inny sposób niż na nośniku fizycznym, jeżeli:

konsument nie udzielił sprzedawcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych w trybie § 17 ust. 10 liter c) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych ustaw ze zmianami,

konsument nie oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając zgodę zgodnie z pkt pierwszym, traci prawo odstąpienia od umowy, lub

sprzedawca nie przekazał konsumentowi potwierdzenia zgodnie z § 17 ust. 12 liter b) lub ust. 13 liter b) Ustawa nr. 108/2024 Zb. w sprawie ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany niektórych ustaw z późniejszymi zmianami.

Organ nadzorczy

15.1. Właściwym organem nadzorującym legalność w zakresie ochrony konsumentów jest:

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Prešove pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 051/772 15 97 fax:051/772 15 96
email: po@soi.sk

link internetowy do składania wniosków: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

XVI. Alternatywne rozstrzyganie sporów

16.1. W przypadku, gdy Konsument nie jest usatysfakcjonowany sposobem, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub uważa, że ​​Sprzedający naruszył jego prawa, Kupujący ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z żądaniem zadośćuczynienia. Jeżeli Sprzedawca ustosunkuje się negatywnie do żądania Konsumenta zgodnie ze zdaniem poprzednim lub nie ustosunkuje się do takiego żądania w terminie 30 dni od dnia jego wysłania do Konsumenta, Konsument ma prawo złożyć propozycję wszczęcia alternatywnego rozstrzygnięcia sporu zgodnie z postanowieniami § 12 ustawy nr. 391/2015 Dz.U. w sprawie alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych ustaw z późniejszymi zmianami. Właściwym podmiotem do alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich ze Sprzedawcą jest Słowacka Inspekcja Handlowa (kontakt można znaleźć pod adresem https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi ) lub inna właściwa upoważniona osoba prawna wpisana na listę podmiotów alternatywnego rozstrzygania sporów prowadzoną przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (lista dostępna jest na stronie internetowej  http://www.mhsr.sk/ lub bezpośrednio na stronie internetowej https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 .

Konsument ma prawo wybrać, do którego z wymienionych podmiotów alternatywnego rozstrzygania sporów się zwrócić. Konsument w celu złożenia propozycji alternatywnego rozwiązania swojego sporu konsumenckiego może skorzystać z platformy internetowego rozstrzygania sporów, która dostępna jest na stronie internetowej  http://ec.europa.eu/consumers/odr/ lub bezpośrednio na stronie internetowej https :// webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . Z alternatywnych metod rozstrzygania sporów może skorzystać wyłącznie Kupujący, który przy zawieraniu i wykonywaniu umowy występuje w roli konsumenta. Przez alternatywne metody rozstrzygania sporów rozumie się wyłącznie spór pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą, wynikający z umowy konsumenckiej lub związany z umową konsumencką. Alternatywne metody rozstrzygania sporów dotyczą wyłącznie umów zawieranych na odległość. Przedmiot alternatywnego rozstrzygnięcia sporu może odrzucić propozycję, jeżeli wymierna wartość sporu nie przekracza kwoty 20 euro. Podmiot ARS może żądać od konsumenta uiszczenia opłaty za rozpoczęcie alternatywnego rozstrzygnięcia sporu, maksymalnie do kwoty 5 EUR z VAT.

Wszelkie inne informacje dotyczące alternatywnego rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym-konsumentem wynikających z Umowy Sprzedaży jako umowy konsumenckiej lub związanych z Umową Sprzedaży jako umową konsumencką znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej  www.mhsr.sk  oraz w ustawie nr. 391/2015 Dz.U. w sprawie alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych ustaw z późniejszymi zmianami.

XVII. Dodatkowe postanowienia

17.1 Sprzedawca nie będzie zawierał umowy kupna ani nie sprzedawał, nie pośredniczył ani nie dostarczał napojów /wyrobów/, wyrobów tytoniowych i innych wyrobów osobom (Kupującym), które w chwili zawarcia umowy kupna-sprzedaży nie ukończyły pełnoletności. 18, i których sprzedaż osobom poniżej 18 roku życia jest zabroniona, zgodnie z obowiązującymi i obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej. W związku z powyższym Sprzedający weryfikuje, czy Kupujący ukończył 18 lat, sprawdzając wiek Kupującego w dokumencie tożsamości Kupującego /dowodzie osobistym lub paszporcie/, przekazując zamówienie Kupującemu. Sprzedawca dokona powyższego za pośrednictwem upoważnionej osoby, która ma dostarczyć zamówienie Kupującemu. Jeżeli Kupujący nie ukończył 18 lat lub Kupujący nie udowodni lub odmówi udowodnienia swojego wieku, Sprzedający nie dostarczy Kupującemu zamówienia, a umowa kupna wygaśnie.

XVIII. Informacje o akceptowanych kodach

18.1. Sprzedawca informuje Konsumentów, że nie istnieją żadne szczególne obowiązujące kodeksy postępowania, do których przestrzegania zobowiązał się Sprzedawca, przy czym przez kodeks postępowania rozumie się umowę lub zbiór zasad określających postępowanie Sprzedawcy, który zobowiązał się przestrzegać niniejszego kodeksu postępowania w odniesieniu do jednej lub kilku specjalnych praktyk biznesowych lub sektorów biznesowych, jeśli nie są one określone przez prawo lub inne przepisy prawne lub środki władzy administracji publicznej, do których przestrzegania Sprzedawca zobowiązał się oraz sposób, w jaki Konsument może się z nimi zapoznać lub uzyskać ich brzmienie.

XIX. Ocena produktów przez konsumentów

19.1 Sprzedawca nie kontroluje i nie ogranicza oceny produktów wyłącznie do osób, które zakupiły produkt od sprzedawcy.

XX. Postanowienia końcowe

20.1 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Ogólnych Warunków. Obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianie Regulaminu jest realizowany poprzez zamieszczenie go na stronie internetowej Sprzedawcy. W przypadku zmiany Ogólnych Warunków Handlowych, w stosunkach pomiędzy Kupującym a Sprzedającym obowiązują Ogólne Warunki Handlowe ważne i obowiązujące w momencie zawarcia Umowy Kupna-Sprzedaży, aż do momentu jej rozwiązania .

20.2. Niniejsze Ogólne Warunki stanowią integralną część Procedury Reklamacyjnej oraz Zasad i instrukcji dotyczących ochrony danych osobowych niniejszego Serwisu. Dokumenty – Procedura reklamacyjna oraz Zasady i instrukcje dotyczące ochrony danych osobowych niniejszego Serwisu publikowane są w domenie Serwisu Sprzedawcy.

20.3 Niniejsze Ogólne Warunki wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej Sprzedawcy  w dniu 23 stycznia 2025 roku.